Friday, September 20, 2013

welcome back!!

                                                               ****************

Bismillahirahmanirrahim....assalamualaikum semua....setelah lama x berblog aku tetibe rasa nak bukak...ingatkan xleh bukak dah sbb x tau guna email mana n password pe..try punya try dapat gak la aku jenguk blog aku yg bersawang nih yer la dah lama x jenguk agak2 setahun stgh kot....rupa blog pon dah lain banyak yg update...hidup aku pon dah lain gak...banyak dah berubah..umo pon dah lanjut.huaaaaargh! untuk pengetahuan semua blog aku ni dah lama tp content xda sgt sbbnya banyak post yg aku delete..yer la x sesuai dah nak show kat sape2...life must go on...cewah...mcm pe je.... banyak yang nak citer nih life aku lpas aku x aktif dah blog


ok aku mula dengan penghijrahan aku yg entah kali ke berapa dalam pekerjaan..macam2 aku keje tp mmg x kekal lama la tak tahan @ tamat kontrak..last aku keje kat SHINOBE SDN BHD...satu company ngan akak aku...aku start keje bulan 9 tahun 2012..kat bawah ni pict aku dgn uniform, nampak mcm minah kilang kan...aku keje situ sbg QA asistant...nama je hebat sikit tp gaji hampeh...bos situ ok tp yg x ok 2nd bos aku, mcm ape tah...aku x tahan dengan xda surat offer n comfirmation, dgn gaji ciput tp beban tugas yg x termampu aku tanggung aku pk baik aku blah....lpas aku antar resign letter, terus gaji aku naik..tp, aku x nak dah keje situ....aku blah dr situ pad abln 4, sebulan sblm aku kawen..haaa..kawen? nnt next pos aku cite  .. masa aku keje situ banyak yg aku dpt...kawan, pengalaman...mana x nyer kene entertain customer from japan yg BI ssh utk aku faham...suasana keje ok tp stress yg teramat sgt..masa kau keje situ aku numpang kat umah akak aku so dgn gaji yg ciput tu aku bleh la servive sbb duk free kan...thanks to akak aku sbb byk tlg....dan x lupa juga pada my hubby yang banyak tlg dr segi kewangan...masa tu blum jadi hubby lagi.heee
ni la picture aku selepas beberapa bulan keje, kulit pon makin hitam sikit. dulu masa mula2 masuk mmg aku ayu berbaju kurung tp bila dh kenal tempat tu, mmg xda nyer nak sarung baju kurung....tempat keje dekat je dalam 10 min naik bus sampai la tp bahaya sikit sbb banyak kes ragut berlaku....tp alhamdulillah sbb xda pe berlaku pada aku masa ulang alik g keje....

Rindunya nak keje ....

No comments:

Post a Comment